Geen alcoholreclame op TMF, Slam FM en TMF Radio


De Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (Stiva) laat jaarlijks vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender.Een jongerenzender is een zender waarvan het publiek uit meer dan 25 pct minderjarigen bestaat.
Uitzending van alcoholreclame op TMF, Slam FM en TMF Radio zal als een overtreding van artikel 23 van de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken (RvA) aangemerkt worden. Op 1 januari 2009 treedt de nieuwe Mediawet in werking. In deze wet is een verbod voor alcoholreclame opgenomen tussen 06.00 en 21.00 uur.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOmdat het uitzenden van reclame voor alcoholhoudende dranken overdag wettelijk niet meer toegestaan is, is bij de analyse van de kijk- en luistercijfers alleen gemeten in het tijdvak tussen 21.00 en 06.00 uur. Tot en met 2007 werden de jongerenzenders vastgesteld op basis van de kijk- en luistercijfers van een hele dag.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid