Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen alcoholreclame op TMF, Slam FM en TMF Radio

Tv-zender TMF en radiozenders Slam FM en TMF Radio worden aangemerkt als jongerenzenders en daarom is er komend jaar geen alcoholreclame op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (Stiva) laat jaarlijks vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender.Een jongerenzender is een zender waarvan het publiek uit meer dan 25 pct minderjarigen bestaat.

related partner content for mobile comes here

Uitzending van alcoholreclame op TMF, Slam FM en TMF Radio zal als een overtreding van artikel 23 van de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken (RvA) aangemerkt worden. Op 1 januari 2009 treedt de nieuwe Mediawet in werking. In deze wet is een verbod voor alcoholreclame opgenomen tussen 06.00 en 21.00 uur.

Omdat het uitzenden van reclame voor alcoholhoudende dranken overdag wettelijk niet meer toegestaan is, is bij de analyse van de kijk- en luistercijfers alleen gemeten in het tijdvak tussen 21.00 en 06.00 uur. Tot en met 2007 werden de jongerenzenders vastgesteld op basis van de kijk- en luistercijfers van een hele dag.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in