Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek banken rond beursgang Facebook

Amerikaanse toezichthouders stellen een onderzoek in naar geruchten over banken die vlak voor de beursgang van Facebook negatieve…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat om de banken Goldman Sachs en Morgan Stanley, die beide betrokken waren bij de beursintroductie van Facebook. De banken zouden tijdens bijeenkomsten met beleggers kort voor de beursgang hun twijfels hebben geuit over de omzetontwikkeling van Facebook. Zij stelden ook hun verwachtingen voor de omzet van het sociale netwerk naar beneden bij.

related partner content for mobile comes here

Analisten van de bank zouden op deze manier grote beleggers hebben beïnvloed die voor de beursintroductie orders plaatsten voor de aandelen Facebook. Ondanks deze twijfels werd de introductiekoers van het sociale netwerk naar boven bijgesteld en werd ook het aantal aandelen verhoogd.

De beursgang voldeed uiteindelijk niet aan de hoge verwachtingen. Op de eerste dag wist het aandeel ternauwernood in de plus te blijven. De dagen erna ging de koers hard onderuit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in