Overslaan en naar de inhoud gaan

Pira-award voor eerlijke reclame jongeren

Reclamecampagnes die rekening houden met de financiële positie van jongeren komen in aanmerking voor een nieuwe onderscheiding, de Pira…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de jaarlijks uit te reiken prijs wil Stichting Weet Wat Je Besteedt (WWJB) bedrijven en merken 'belonen' die jongeren in hun reclame-uitingen eerlijk voorlichten over hun product en zelfs ook helpen om minder uit te geven. De eerste awards worden begin 2013 uitgereikt.

related partner content for mobile comes here

'Bedrijven hebben veel invloed op de wijze waarop jongeren hun geld uitgeven, met name door reclame. Veel jongeren hebben grote moeite de verleidingen te weerstaan van commercials op tv en radio en advertenties op internet en in printmedia, waarbij loze beloften en 'too good to be true' boodschappen jongeren het geld uit de zak kloppen', meldt de stichting. 'Daarom wordt het tijd om eerlijke communicatie te herkennen en te belonen met een prijs die voluit Positieve Invloed door Reclame Award (Pira) is gedoopt.'

Een vakjury bepaalt wie de kanshebbers zijn, waarna jongeren de winnende campagnes mogen selecteren. De
" title="Pira's">Pira's zullen in verschillende leeftijdsgroepen (12/17 en 18/25) en categorieën (Vrije Tijd, Uiterlijk, Gadgets en Geldzaken) worden uitgereikt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in