Milieu Centraal: consument verdwaalt in keurmerkenwoud
Uit het onderzoek dat is uitgevoerd door TNS NIPO onder duizend consumenten blijkt dat consumenten wel meer willen weten over keurmerken. Bij voorkeur krijgen ze deze informatie direct op de winkelvloer of anders via internet.
Eén op de vijf Nederlanders zegt expliciet te letten op duurzaamheidskeurmerken. Vier op de tien Nederlanders heeft beduidend meer vertrouwen in een product als er een voor hen bekend keurmerk op staat. Ook is een kwart van de consumenten bereid om meer te betalen voor een product met een duurzaamheidskeurmerk dan een vergelijkbaar product zonder keurmerk.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaIets minder dan de helft van de Nederlanders (45%) stelt prijs op meer informatie over keurmerken. Bij voorkeur hebben ze die informatie direct bij de hand, als ze aan het winkelen zijn. Een applicatie op een smartphone zou hiervoor volgens de onderzoekers een handig hulpmiddel zijn.
Milieu Centraal heeft in de tussentijd op www.milieucentraal.nl/keurmerken informatie samengebracht over circa 100 duurzaamheidskeurmerken. Bij elk keurmerk staat in hoeverre het aandacht besteedt aan dierenwelzijn, sociale en milieuaspecten. Ook heeft de voorlichtingsorganisatie op een rij gezet of, in welke mate en door wie controle plaatsvindt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid