Overslaan en naar de inhoud gaan

Milieu Centraal: consument verdwaalt in keurmerkenwoud

In Nederland bestaan ongeveer 100 keurmerken op het gebied van milieu, dierenwelzijn en eerlijke handel. De gemiddelde Nederlander denkt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit het onderzoek dat is uitgevoerd door TNS NIPO onder duizend consumenten blijkt dat consumenten wel meer willen weten over keurmerken. Bij voorkeur krijgen ze deze informatie direct op de winkelvloer of anders via internet.

related partner content for mobile comes here

Eén op de vijf Nederlanders zegt expliciet te letten op duurzaamheidskeurmerken. Vier op de tien Nederlanders heeft beduidend meer vertrouwen in een product als er een voor hen bekend keurmerk op staat. Ook is een kwart van de consumenten bereid om meer te betalen voor een product met een duurzaamheidskeurmerk dan een vergelijkbaar product zonder keurmerk.

Iets minder dan de helft van de Nederlanders (45%) stelt prijs op meer informatie over keurmerken. Bij voorkeur hebben ze die informatie direct bij de hand, als ze aan het winkelen zijn. Een applicatie op een smartphone zou hiervoor volgens de onderzoekers een handig hulpmiddel zijn.

Milieu Centraal heeft in de tussentijd op informatie samengebracht over circa 100 duurzaamheidskeurmerken. Bij elk keurmerk staat in hoeverre het aandacht besteedt aan dierenwelzijn, sociale en milieuaspecten. Ook heeft de voorlichtingsorganisatie op een rij gezet of, in welke mate en door wie controle plaatsvindt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in