Heineken toch naar Starcom
Heineken brengt de mediabelangen wereldwijd onder bij Starcom MediaVest Group. De samenwerking gaat officieel in op 1 juli. Dat maakt Heineken International op 2 mei bekend. Het doel is om effectiviteit en efficiency van marketingcommunicatie wereldwijd te verbeteren, aldus Heineken International. In de eerste fase gaan de top 15 landen ‘over’ naar Starcom. Naast landen als de Verenigde Staten, Spanje, Verenigd Koninkrijk en Rusland, maakt ook Nederland deel uit van die top 15.
In Nederland koos Heineken vorig jaar na een oriëntatie om samen te werken met Mindshare. Vanaf juli vorig jaar deed Mindshare de strategie voor Heineken, vanaf het begin van dit jaar ook planning en buying. Marnie Kontovraki, woordvoerster van Heineken International, zegt dat Mindshare Nederland na de snelle overstap niet wordt gecompenseerd voor de investering die gemoeid was met het binnenhalen van het prestigieuze account.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid