Overslaan en naar de inhoud gaan

'Staatsloterij moet meer ruimte krijgen'

De Tweede Kamer moet de Staatsloterij meer ruimte geven, vindt algemeen directeur Frans van Steenis. Hij hoopt onder meer dat de online…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Terughoudendheid propageren en tegelijkertijd een hoge opbrengst verwachten gaan niet samen, zegt hij tegen De Telegraaf. Van Steenis: 'Met nieuwe spellen kunnen álle loterijen in ons land een flink bedrag extra bijeen brengen voor allerlei culturele doelen, die nu steeds minder geld krijgen. Of bijvoorbeeld een deel van de kosten van de Olympische Spelen in 2028 financieren. De Staatsloterij stelt zich nu nog zeer terughoudend op richting goede doelen en sponsort eigenlijk alleen het Nederlands voetbalelftal.'

related partner content for mobile comes here

Hij benadrukt dat de winnaars van de grote prijzen in de Staatsloterij niet alleen maar een nieuw huis of auto kopen, maar vaak delen met hun omgeving of er iets anders goeds mee doen. 'De spelers zijn ons goede doel, vandaar dat er meer dan €500 miljoen aan prijzengeld in 2011 is uitgekeerd. Betrouwbaarheid en betrokkenheid staan hoog in ons vaandel. We staan qua merk in het rijtje KLM en Bijenkorf. Dat schept verwachtingen én verplichtingen. De klassieke kansspelmarkt via abonnementen en met contant geld loten kopen raakt verzadigd. De vraag neemt af, mede ook door de economische crisis.'

De wil vernieuwen en waar mogelijk ook graag samenwerken met de andere loterijen of grote mediapartijen, aldus Van Steenis. 'Nederland heeft een prachtig gereguleerd kansspelbeleid maar tegelijkertijd zeg ik tegen de overheid: geef ons meer ruimte. Bijvoorbeeld voor een of twee nieuwe loterijen onder de vlag van de Staatsloterij. Dat is goed voor de Nederlandse burgers en scheelt de overheid allerlei extra uitgaven. Bovendien groeit onze belastingafdracht. Alleen maar winnaars. Zo werkt het al eeuwenlang.'

Bron: De Telegraaf

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in