`Oudere marketeers moeten oppassen`


Michalski is zelf in de jaren negentig met zijn carrière bij Unilever begonnen en is nu topmarketeer van het bedrijf SCA (onder andere Tena en Edet).
Het is één van de grote uitdagingen van ondernemingen, zegt hij tegen Marketing Week, om mensen te laten groeien in bepaalde functies. Mede ook omdat in de meeste bedrijven de medewerkers ouder worden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHij vraagt zich af hoe marketeers, die met de 30-secondencommercials zijn opgegroeid omgaan met de snelle veranderingen op het gebied van de technologie.
Hoe blijf je als bedrijf fris en behoud je de wil om de beste te zijn met een groep van steeds ouder wordende marketeers, stelt hij.
Michalski geeft zelf aan dat hij nog nooit van Instagram had gehoord, totdat Facebook het voor één miljard dollar kocht. ‘Hoeveel meer van deze ontwikkelingen zijn er gaande, waar ik dus geen weet van hebt?’, zegt hij tegen Marketing Week. ‘En ik ben geen marketeer die nooit eens over de schutting van mijn eigen wereldje kijkt.’
Ook uit onderzoek blijkt dat 64 procent van de marketeers ouder dan vijftig jaar zich gediscrimineerd velen ten opzichte van hun jongere collega’s.
De marketeer met het beschuldigende vingertje heeft zelf ook niet zoveel op met sociale media. Hij heeft weliswaar een LinkedIN-pagina, maar nul connections…
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid