E-mailen dankzij korting


95 procent van de Amerikaanse e-mailgebruikers die zich in februari 2012 hadden aangemeld voor een e-maildienst, deden dat om ergens korting voor te krijgen. Zo vond de Amerikaanse e-mailprovider Bluehornet.
Volgens de onderzoekers vinden de meeste consumenten het dus prima om persoonlijke gegevens te delen met retailers, zolang er maar een mooie korting tegenover staat. Retailers moeten echter voorzichtig met deze adressen omgaan: driekwart van deze consumenten vindt het namelijk ongepast als een retailer aanbiedingen blijft sturen nadat ze een aankoop hebben gedaan.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSRetailers zullen aan consumenten die een aankoop doen op de website, de mogelijkheid moeten geven om zich uit te schrijven voor de e-mailnieuwsbrief, of zich in te schrijven voor een andere.
Aan de andere kant blijkt uit onderzoek dat retailers e-mail juist met succes inzetten als het gaat om cross- en up-sell, seizoenskortingen en andere promoties.
Zeven van de 10 consumenten blijken de mails overigens te lezen op mobiele apparaten (tablets en smartphones). En de helft van die 70 procent zegt ‘best bereid’ te zijn ook een aankoop te doen nav de inhoud van die mails.
Bron: eMarketer
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid