Overslaan en naar de inhoud gaan

E-mailen dankzij korting

95 procent van de Amerikaanse e-mailgebruikers die zich in februari 2012 hadden aangemeld voor een e-maildienst, deden dat om ergens…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

95 procent van de Amerikaanse e-mailgebruikers die zich in februari 2012 hadden aangemeld voor een e-maildienst, deden dat om ergens korting voor te krijgen. Zo de Amerikaanse e-mailprovider Bluehornet.

related partner content for mobile comes here

Volgens de onderzoekers vinden de meeste consumenten het dus prima om persoonlijke gegevens te delen met retailers, zolang er maar een mooie korting tegenover staat. Retailers moeten echter voorzichtig met deze adressen omgaan: driekwart van deze consumenten vindt het namelijk ongepast als een retailer aanbiedingen blijft sturen nadat ze een aankoop hebben gedaan.

Retailers zullen aan consumenten die een aankoop doen op de website, de mogelijkheid moeten geven om zich uit te schrijven voor de e-mailnieuwsbrief, of zich in te schrijven voor een andere.

Aan de andere kant blijkt uit dat retailers e-mail juist met succes inzetten als het gaat om cross- en up-sell, seizoenskortingen en andere promoties.

Zeven van de 10 consumenten blijken de mails overigens te lezen op mobiele apparaten (tablets en smartphones). En de helft van die 70 procent zegt ‘best bereid’ te zijn ook een aankoop te doen nav de inhoud van die mails.

Bron: eMarketer

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in