UK: steeds vaker contact met merken via sociale media
Uit onderzoek van Fishburn Hedges and Echo Research (pdf) blijkt dat dit cijfers van 19 procent in augustus 2011 is gegroeid naar 36 procent in april 2012.
Interactie met merken via sociale media wordt het vaakst gedaan door 18-24-jarigen (49,5 procent) en wordt minder naarmate consumenten ouder zijn. Toch heeft ook bijna 33 procent van 45-54-jarigen wel eens via sociale media contact met een merk, en dat geldt voor bijna 25 procent van conusmenten ouder dan 55 jaar.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDe meeste ondervraagden blijken enthousiast te zijn over de potentie van service via sociale media. 40 procent van hen gelooft dat sociale media de klantenservice verbeteren, zeven procent denkt dat ze schade aan de service toebrengen.
Uit onderzoek van Sword Ciboodle blijkt dat 91 procent van de marketeers, die zich bezig houden met de klantenservice, positief is over het gebruik van sociale media voor hun klanten. 89 procent vindt dat het goed is voor hun bedrijf. 24 procent noemt grotere klanttevredenheid als positief resultaat, voldoen aan de verwachtingen van klanten: 14 procent.
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid