Overslaan en naar de inhoud gaan

UK: steeds vaker contact met merken via sociale media

In acht maanden tijd is het aantal Britse consumenten dat via sociale media contact met bedrijven heeft gehad, bijna verdubbeld.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van (pdf) blijkt dat dit cijfers van 19 procent in augustus 2011 is gegroeid naar 36 procent in april 2012.

related partner content for mobile comes here

Interactie met merken via sociale media wordt het vaakst gedaan door 18-24-jarigen (49,5 procent) en wordt minder naarmate consumenten ouder zijn. Toch heeft ook bijna 33 procent van 45-54-jarigen wel eens via sociale media contact met een merk, en dat geldt voor bijna 25 procent van conusmenten ouder dan 55 jaar.

De meeste ondervraagden blijken enthousiast te zijn over de potentie van service via sociale media. 40 procent van hen gelooft dat sociale media de klantenservice verbeteren, zeven procent denkt dat ze schade aan de service toebrengen.

Uit onderzoek van blijkt dat 91 procent van de marketeers, die zich bezig houden met de klantenservice, positief is over het gebruik van sociale media voor hun klanten. 89 procent vindt dat het goed is voor hun bedrijf. 24 procent noemt grotere klanttevredenheid als positief resultaat, voldoen aan de verwachtingen van klanten: 14 procent.

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in