Overslaan en naar de inhoud gaan

Nom: Telegraaf grootste bereik

De Telegraaf heeft van de dagbladen het grootste bereik in tweede jaarrapportage van de Nom Print Monitor, gevolgd door het Algemeen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de bereiksgegevens in de periode van november 2002 tot en met oktober 2003 heeft De Telegraaf een bereik van 18,8 procent, het Algemeen Dagblad 7,7 en de Volkskrant 6,4. NRC Handelsblad bereikt 3,6 procent en Trouw 2,5. De gratis dagbladen Sp!ts en Metro hebben een bereik van respectievelijk 11,4 en 8,8 procent. In de rapportageperiode hebben 28.286 Nederlanders van 13 jaar en ouder meegedaan aan het onderzoek.

related partner content for mobile comes here

Bij de opinie- en zakenbladen heeft Elsevier een bereik van 4,1 procent, Quote en Vrij Nederland komen uit op 1,9 en HP/De Tijd en Management Team beide 1,7 procent. De vrouwenweekbladen: Libelle 24,1 procent, Margriet 19,0. Overige weekbladen: Privé 18,4, Story 16,7, Weekend 14,5 en Panorama 12,1 procent.

Nom heeft in het voorjaar een aantal validatie-experimenten uitgevoerd en er heeft een onafhankelijke externe audit plaatsgevonden. Bij de eerste jaarpublicatie in juni 2003 is een aantal aanbevelingen uit de audit en de experimenten al doorgevoerd (weging voor de duur van computerbezit thuis). In de huidige publicatie is ook de rest van de aanbevelingen omtrent van de representativiteit van de access pool doorgevoerd (weging voor nog een aantal computer / internet gerelateerde kenmerken).

In alle access pools zijn ‘zware internetgebruikers’ oververtegenwoordigd, meldt Nom. Door middel van de nu toegepaste weging worden deze gebruikers teruggewogen naar de juiste verhoudingen. Dat betekent, dat het bereik van de bladen die binnen hun lezerskring relatief veel zware internetgebruikers hebben, omlaag gewogen worden, en omgekeerd. Het resultaat van het toepassen van deze nieuwe weging op de data is dat sommige groepen titels een lager c.q. hoger bereik hebben dan in bij de vorige publicatie.

Over ongeveer een maand komen de nieuwe jaargegevens van de Doelgroep Monitor vrij, het aanhangonderzoek van de Nom Print Monitor waarin het consumentengedrag van alle Nederlanders van 13 jaar en ouder in kaart is gebracht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in