Nom: Telegraaf grootste bereik


Volgens de bereiksgegevens in de periode van november 2002 tot en met oktober 2003 heeft De Telegraaf een bereik van 18,8 procent, het Algemeen Dagblad 7,7 en de Volkskrant 6,4. NRC Handelsblad bereikt 3,6 procent en Trouw 2,5. De gratis dagbladen Sp!ts en Metro hebben een bereik van respectievelijk 11,4 en 8,8 procent. In de rapportageperiode hebben 28.286 Nederlanders van 13 jaar en ouder meegedaan aan het onderzoek.
Bij de opinie- en zakenbladen heeft Elsevier een bereik van 4,1 procent, Quote en Vrij Nederland komen uit op 1,9 en HP/De Tijd en Management Team beide 1,7 procent. De vrouwenweekbladen: Libelle 24,1 procent, Margriet 19,0. Overige weekbladen: Privé 18,4, Story 16,7, Weekend 14,5 en Panorama 12,1 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNom heeft in het voorjaar een aantal validatie-experimenten uitgevoerd en er heeft een onafhankelijke externe audit plaatsgevonden. Bij de eerste jaarpublicatie in juni 2003 is een aantal aanbevelingen uit de audit en de experimenten al doorgevoerd (weging voor de duur van computerbezit thuis). In de huidige publicatie is ook de rest van de aanbevelingen omtrent van de representativiteit van de access pool doorgevoerd (weging voor nog een aantal computer / internet gerelateerde kenmerken).
In alle access pools zijn ‘zware internetgebruikers’ oververtegenwoordigd, meldt Nom. Door middel van de nu toegepaste weging worden deze gebruikers teruggewogen naar de juiste verhoudingen. Dat betekent, dat het bereik van de bladen die binnen hun lezerskring relatief veel zware internetgebruikers hebben, omlaag gewogen worden, en omgekeerd. Het resultaat van het toepassen van deze nieuwe weging op de data is dat sommige groepen titels een lager c.q. hoger bereik hebben dan in bij de vorige publicatie.
Over ongeveer een maand komen de nieuwe jaargegevens van de Doelgroep Monitor vrij, het aanhangonderzoek van de Nom Print Monitor waarin het consumentengedrag van alle Nederlanders van 13 jaar en ouder in kaart is gebracht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid