Overslaan en naar de inhoud gaan

C1000 vergroot marktaandeel

De supermarkten van Schuitema-dochter C1000 hebben vorig jaar een omzet behaald van 3,8 miljard euro, een stijging van 9 procent ten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook het marktaandeel van de supermarkten groeide: van 14,6 procent eind 2002 tot 15,6 procent. De omzet had nog hoger kunnen uitvallen. Sinds oktober zijn supermarktbedrijven in een felle prijzenslag verwikkeld. In die maanden is de geldomzet bij C1000 met 2,5 tot 3 procent gedaald. Volgens een woordvoerder lopen de klanten echter niet weg.

related partner content for mobile comes here

Ook een andere supermarktketen, Coop, boekte meer omzet in 2003. Door de ombouw van E-markten en Volumemarkten tot Coop-zaken en de overnames van 16 supers steeg de totale omzet van de keten met 31,5 procent tot 372 miljoen euro. Coop moet het net als Albert Heijn hebben van een goede en nette uitstraling en kwaliteit in de winkels. Eind vorig jaar werd de keten tot vierde supermarkt van Nederland uitgeroepen op basis van een onderzoek onder consumenten (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in