C1000 vergroot marktaandeel


Ook het marktaandeel van de supermarkten groeide: van 14,6 procent eind 2002 tot 15,6 procent. De omzet had nog hoger kunnen uitvallen. Sinds oktober zijn supermarktbedrijven in een felle prijzenslag verwikkeld. In die maanden is de geldomzet bij C1000 met 2,5 tot 3 procent gedaald. Volgens een woordvoerder lopen de klanten echter niet weg.
Ook een andere supermarktketen, Coop, boekte meer omzet in 2003. Door de ombouw van E-markten en Volumemarkten tot Coop-zaken en de overnames van 16 supers steeg de totale omzet van de keten met 31,5 procent tot 372 miljoen euro. Coop moet het net als Albert Heijn hebben van een goede en nette uitstraling en kwaliteit in de winkels. Eind vorig jaar werd de keten tot vierde supermarkt van Nederland uitgeroepen op basis van een onderzoek onder consumenten (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid