Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe poll: wat doe je als een boycot dreigt?

Vandaag in de Volkskrant: Nederlandse bedrijven zijn gezwicht voor de dreigende boycot in Jordanië tegen Nederlandse en Deense producten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag in de Volkskrant: Nederlandse bedrijven voor de dreigende boycot in Jordanië tegen Nederlandse en Deense producten.

related partner content for mobile comes here

Zwanenberg (Zwan-worsten) en Friesland Foods (kaas) hebben in advertenties in Jordaanse kranten afstand genomen van Geert Wilders' film Fitna.

Daarmee voorkomen ze dat hun naam voorkomt op het nieuwste affiche van The Messenger of Allah Unites Us, dat zich tot vorige week alleen tegen Deense merken richtte. Nu prijken KLM, Philips, Friso en Milupa er wel op.

En KLM en Philips worden dus geboycot.

Marketing draait natuurlijk om doen wat de klant wil. Als die islamklant wil dat je afstand neemt van een film -ook als je er helemaal niets mee te maken hebt - dan neem je gewoon stevig afstand en verkoop je lekker je worst en kaas en houdbare melk.

Of niet?

Je kunt natuurlijk ook gewoon uitleggen dat je er niets mee te maken hebt, en dat je er ook niets aan kunt doen, en dan verkoop je (tijdelijk) maar gewoon wat minder. Pijnlijk, maar niets aan te doen.

Moeten bedrijven rubberen benen hebben of niet? Of is het te makkelijk oordelen voor ons aan de zijlijn? Stem!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in