Overslaan en naar de inhoud gaan

Stop

En dan volgt er nu een bericht van de Discovery Channel Alarmcentrale voor alle mediabureaus. Stop met het investeren in alles wat met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mediabureaubazen stopt u ook met al dat onderzoek naar het effect van communicatie-inspanningen van uw adverteerders. Flikker die onderzoekers massaal op straat. Stop met moeite stoppen in allerlei databasetechnologie. Die stelt u alleen maar in staat directe relaties aan te gaan met consumenten. Begin niet eens aan het nadenken over mobiele platforms.
Stoppen maar met het investeren in mensen die adverteerders kunnen helpen in het voeren van regie over alle middelen. Gooi al die strategen er onmiddellijk uit. Stop met het opzetten van teams die op creatieve wijze merken laten stralen door middel van activatie. Stop met bedenken van budgetmethoden die adverteerders helpen hun belangrijkste uitgave te rechtvaardigen in hun businessplan. Nu ook stoppen met het sterker maken van het internationale netwerk om de globalisering aan te kunnen.
Stop met het 360 graden denken en zet gewoon uw oogkleppen op. En dat ene mediabureau dat illegaal bezig is met het knoeien in embryo’s om de ideale communicatieplanner in elkaar te zetten, kan er ook gewoon mee stoppen.

related partner content for mobile comes here

Ja, u hoort het goed. Stop met al dat gedoe. Waarom? Omdat het hoofd verkoop van Discovery Networks Benelux, Allard Ruyl, het veel beter weet. Dat zegt hij recentelijk in dit blad. Het leven is simpel. Bij Discovery – waar op een willekeurige avond jonge hoogopgeleide mannen 97 procent van hun kijktijd níet aan besteden – weten ze ‘vaak veel beter wat de doelgroep beweegt dan menig mediabureau’. En mediabureaus ‘komen regelmatig niet verder dan het doorrekenen van grp’s en kosten per 1000’.

Ruyl is mediabureaus liever kwijt dan rijk, want ‘ze zijn niet in staat de waarde van de impact van een beoogde samenwerking te berekenen’. Ook ‘verdienen mediabureaus meestal aan de creativiteit en inspanningen van exploitanten en onafhankelijke strategen’. Hierbij wordt hij ook nog eens ondersteund door een MWG/Adformatie-onderzoekje dat de rol van mediabureaus ziet slinken.
Kortom adverteerders van Nederland breng al uw briefings voortaan naar Discovery Channel. Zij regelen de rest. Geen omkijken meer naar. En de mediabureaus? Doe als Yves Saint Laurent en stop er gewoon mee.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in