Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe energieleverancier easyEnergy komt met eerste merkcampagne

De campagne is ook het begin van de samenwerking met Alfred International, ZIGT en Het PR Bureau.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

easyEnergy is onderdeel is van de 'easy@ family of brands', onder andere bekend van easyJet.

De commercial van easyEnergy was afgelopen weekend voor het eerst te zien. Die maakt onderdeel uit van de campagne 'Doe je overbodige kosten de deur uit’. Het bedrijf wil daarmee laten zien welke partijen er eigenlijk allemaal verdienen aan de energierekening van de consument. Bij easyEnergy betaalt de consument een lagere rekening omdat de energieleverancier deze ‘overbodige kosten’ niet heeft, is de boodschap. De campagne is zichtbaar via tv, radio, print, digital out-of-home, social en online.
 

related partner content for mobile comes here

Energie voor inkoopprijs


Net zoals vele andere energiebedrijven koopt easyEnergy stroom en gas in op de energiebeurs. Het grote verschil is dat easyEnergy deze prijs één-op-één doorgeeft aan de klant, zonder opslag. Daarmee verdient de leverancier alleen aan maandelijkse vaste kosten per aansluiting. 


Nieuw model


Daarmee introduceert easyEnergy een nieuw model voor de energiemarkt. De consument betaalt maandelijks 5 euro voor gas en 5 euro voor groene stroom. Alle klanten van easyEnergy betalen de energiekosten die gelden voor het moment dat ze het afnemen. Volgens onderzoek van bureau Roland Berger, dat eerder dit jaar werd gepubliceerd in De Telegraaf , kan een gemiddeld gezin 150 euro per jaar goedkoper uit zijn door te kiezen voor een contract met variabele tarieven.
 


 


Bureaus


EasyEnergy ging in zee met Alfred International, mediabureau ZIGT en Het PR Bureau. Die zijn samen met online bureaus Bikkelhart en Poort80 verantwoordelijk voor de campagne.
Bij de start was Ganda nog strategisch digitaal partner. Dat is inmiddels niet meer zo.
 

strategisch digitaal partner. Dat is inmiddels niet meer zo.
 


 

 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits

CAMPAGNE
Bureau: Alfred International
Mediabureau: ZIGT
Online: Bikkelhart & Poort80
PR: Het PR Bureau

CREATIE
Klant: easyEnergy
Eindverantwoordelijke klant: Maarten Roelfs, Okke Wiarda, Raymond van Eck en Pieter Vroom
Bureau: Alfred International
Account: Mark de Leeuw, Eddy Salfischberger
Creatie: Aad Kuijper, Patrick de Zeeuw
RTV Producer: Charlotte Kempers
Productiemaatschappij film: Jonkers Hofstee Film
Regisseur: Hans Jonkers
Producer: Barbra Pronk
D.O.P: Nico Hovingh
Editor: Kim Hinrichs
Post productie: Postoffice
Grading: Daphne Maierna
Muziek: C. van Baal / P. Brouwer
Soundstudio: Postoffice
Online: Bannerboy
Media/digital/social: ZIGT; Rogier Bruggeman, Menno Westinga, Marcella de Graaf-van Velsen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in