Overslaan en naar de inhoud gaan

89 goede doelen verenigen zich in een nieuw merk: toegift.nl

Via dit platform kunnen mensen na hun dood doneren aan de verschillende goede doelen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De campagne Toegift.nl moet mensen aanmoedigen goede doelen op te nemen in hun testament. Het is een initiatief van 89 goede doelen (erkend door het Centraal Bureau Fondsenwerving), waaronder de Clini Clowns, de Dierenbescherming en het KWF.

related partner content for mobile comes here

Nalaten als nieuwe sociale norm


Reclamebureau Roorda en Bill Tanaka (Smarthouse films) maakten de campagne. Joeri Jansen (creative director Roorda Reclamebureau): 'Voor de 89 goede doelen hebben we een merk ontwikkeld dat een lastig onderwerp bespreekbaar maakt. Het merk ‘toegift’ heeft een positieve lading. Via de website krijgen mensen de mogelijkheid om aan het einde van hun leven nog één keer op te komen voor de dingen die zij belangrijk vinden. Voor ons was dit een mooie uitdaging een nieuwe sociale norm te introduceren.'

Reclamebureau Roorda en Bill Tanaka (Smarthouse films) maakten de campagne. Joeri Jansen (creative director Roorda Reclamebureau): 'Voor de 89 goede doelen hebben we een merk ontwikkeld dat een lastig onderwerp bespreekbaar maakt. Het merk ‘toegift’ heeft een positieve lading. Via de website krijgen mensen de mogelijkheid om aan het einde van hun leven nog één keer op te komen voor de dingen die zij belangrijk vinden. Voor ons was dit een mooie uitdaging een nieuwe sociale norm te introduceren.'

Inspireren


Mischa Stubenitsky, woordvoerder van de samenwerkende goede doelen: 'We zien dat steeds meer mensen een deel van hun nalatenschap schenken aan een goed doel. Met de campagne willen we mensen inspireren het gesprek over nalaten aan te gaan.'

Mischa Stubenitsky, woordvoerder van de samenwerkende goede doelen: 'We zien dat steeds meer mensen een deel van hun nalatenschap schenken aan een goed doel. Met de campagne willen we mensen inspireren het gesprek over nalaten aan te gaan.'

De partijen lieten een onderzoek uitvoeren door onderzoeksbureau The Choice. Daaruit blijkt dat twee op de drie Nederlanders overweegt na te laten aan een goed doel. Mensen willen nalaten, omdat ze het werk van goede doelen ‘belangrijk vinden’ (74%) of het een ‘mooi idee vinden’ (58%) dat hun idealen voortleven.

Tegelijkertijd toont het onderzoek aan dat deze groep Nederlanders het soms moeilijk vindt om persoonlijke motieven en wensen kenbaar te maken. 28% vindt nalaten aan een goed doel geen geschikt onderwerp om met familie en vrienden te bespreken.

Credits:
Strategie en creatie: Roorda Reclamebureau
Regie: Bill Tanaka (Smarthouse films)
Producers Smarthouse films: Danielle Guirguis en Anouk Scheffens
Camera: Mike Fugers
Edit: Gert-Willem Visser
Post productie: The Compound
Muziek: Nando Eweg en Melcher Meirmans
Sounddesign: Recsound

Social content:
Regie: Joeri Jansen
Camera: Jeroen Simons
Geluid: Gregoor van de Kamp
Edit: Daniel Falkenhagen (The Compound)

Grading: Tim van Paassen (The Compound)
Sounddesign: Recsound

Websitedesign: Dino Kho (Roorda Reclamebureau)
Realisatie: No Protocol

Verantwoordelijk bij klant
Marjolein Blank (Dierenbescherming)
Camille Boyer en Kolja Urban (KWF)
Jos Willems (Greenpeace)
Suzanne Morten-Taylor (Hartstichting)
Marielle Coster

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in