Overslaan en naar de inhoud gaan

Nike’s hommage aan de vrouw geeft ons vak meer relevantie

De discussie over gelijkwaardigheid heeft misschien wel nieuwe woordvoerders nodig. Gelukkig is er Nike.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Zelfs mensen die altijd beweerden dat ze ab-so-luut niet discrimineren beseffen intussen dat ze ongemerkt racistische denkbeelden hebben. De discussie over gelijkwaardigheid is nog lang niet klaar, maar naar de mensen die hem hebben aangezwengeld wordt niet meer geluisterd. Ze zouden het over een andere boeg moeten gooien, dacht ik nog. Maar de plaat zit in een groef en hun verongelijkte toon geeft ruis op de lijn. Althans, zo voelde ik het. 

related partner content for mobile comes here

Nieuwe woordvoerders


Omdat de discussie me zeer aan het hart gaat, dacht ik: ‘Er moeten misschien wel nieuwe woordvoerders komen.’

Uit zeer onverwachte hoek (Nike Russia) komt er een bijdrage die mij recht in het hart raakt. Een hommage aan de vrouw. Ze wordt niet afrekend op haar uiterlijk en dienstbaarheid. Het is een fraai lied dat de vrouw in haar kracht zet. Ik heb geprobeerd de tekst te vertalen, maar heb daar wat vrijheid in genomen. 


Uit zeer onverwachte hoek (Nike Russia) komt er een bijdrage die mij recht in het hart raakt. Een hommage aan de vrouw. Ze wordt niet afrekend op haar uiterlijk en dienstbaarheid. Het is een fraai lied dat de vrouw in haar kracht zet. Ik heb geprobeerd de tekst te vertalen, maar heb daar wat vrijheid in genomen. 

Uit zeer onverwachte hoek (Nike Russia) komt er een bijdrage die mij recht in het hart raakt. Een hommage aan de vrouw. Ze wordt niet afrekend op haar uiterlijk en dienstbaarheid. Het is een fraai lied dat de vrouw in haar kracht zet. Ik heb geprobeerd de tekst te vertalen, maar heb daar wat vrijheid in genomen. 

Waar zijn meisjes van gemaakt? 
Bloemen en ringen, 
Roddel en marmelade, 
Toewijding en gratie, 
Strijd om zelfstandigheid, 
Doorzettingsvermogen en gratie, 
Blauwe plekken en stompen, 
Kwetsbaarheid en gebalde vuisten, 
Bloedend hart en waardigheid, 
Kracht, kussen en vuur; 
Daar zijn meisjes van gemaakt. 

Hoopvol


Dat juist een bedrijf als Nike het voortouw neemt om de gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen zo mooi en impliciet te communiceren, stemt me hoopvol en geeft ons vak meer relevantie. 

Dat juist een bedrijf als Nike het voortouw neemt om de gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen zo mooi en impliciet te communiceren, stemt me hoopvol en geeft ons vak meer relevantie. 

Als je je afvraagt of dit soort communicatie ook onder aan de streep rendeert, oftewel sales oplevert, dan heb ik het antwoord: ja! Nike groeit in Rusland tegen de klippen op.   

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in