Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkwinkel in opkomst

Merkartikelfabrikanten openen steeds vaker hun eigen merkwinkels.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Duitsland winnen merkwinkels rap aan populariteit. Nivea spreekt letterlijk en figuurlijk de vrouw aan in het Hamburgse Nivea-huis. Fabrikant Beiersdorf heeft het ingericht als ‘centrum voor de beleving van alles wat Nivea is’. Dan is er natuurlijk Niketown, nu al een klassieker. Maar ook een merk als Maggi heeft zijn eigen merkwinkel.

related partner content for mobile comes here

Logisch, want zulke winkels hebben veel voordelen. Ze zijn de panacee voor ronddolende merkmarketeers die worden platgedrukt door retailers met machtige huismerken. Tegen relatief geringe kosten kan de merkartikelfabrikant zijn finale afnemers in de ogen kijken, vragen wat ze beweegt, nieuwe concepten uitproberen. Zo kunnen merken aan hun imago en positie werken en klanten aan zich binden. Het is wel belangrijk om veel aandacht aan je merkwinkel te besteden. Schakel een topdesigner in voor de bouw en aankleding en zet er je beste verkopers neer. Want zo’n winkel is een belangrijk visitekaartje voor je merk. De winkel moet in look & feel ook flink afwijken van de andere, bekendere distributiekanalen. Anders raakt de consument in de war.

Bron: Direkt Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in