Merkwinkel in opkomst


In Duitsland winnen merkwinkels rap aan populariteit. Nivea spreekt letterlijk en figuurlijk de vrouw aan in het Hamburgse Nivea-huis. Fabrikant Beiersdorf heeft het ingericht als ‘centrum voor de beleving van alles wat Nivea is’. Dan is er natuurlijk Niketown, nu al een klassieker. Maar ook een merk als Maggi heeft zijn eigen merkwinkel.
Logisch, want zulke winkels hebben veel voordelen. Ze zijn de panacee voor ronddolende merkmarketeers die worden platgedrukt door retailers met machtige huismerken. Tegen relatief geringe kosten kan de merkartikelfabrikant zijn finale afnemers in de ogen kijken, vragen wat ze beweegt, nieuwe concepten uitproberen. Zo kunnen merken aan hun imago en positie werken en klanten aan zich binden. Het is wel belangrijk om veel aandacht aan je merkwinkel te besteden. Schakel een topdesigner in voor de bouw en aankleding en zet er je beste verkopers neer. Want zo’n winkel is een belangrijk visitekaartje voor je merk. De winkel moet in look & feel ook flink afwijken van de andere, bekendere distributiekanalen. Anders raakt de consument in de war.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Direkt Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid