Mondiale onderzoeksinkomsten
De inkomsten van de mondiale top 25 bedroegen in 2006 $15,5 miljard, 5,1 procent meer dan in 2005. Na wereldwijde inflatiecorrectie bedroeg de groei 2,9 procent. Echter, de afgelopen vijf jaren bedroeg de voor inflatie gecorrigeerde groei jaarlijks slechts 1,7 procent, tegen 6,1 procent gemiddeld in de vijf jaren daarvoor.
Het beeld van een stagnerende groei wordt in 2006 dus opnieuw bevestigd, concludeert J. Honomichl in zijn 12de jaarlijkse mondiale brancheonderzoek voor Marketing News.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaWaren er in 2005 nog drie superconglomeraten (jaarinkomsten 1 miljard en meer), in 2006 waren het er zes - samen goed voor 74 procent van de top-25-inkomsten. In het algemeen is de top 25 in 2006 vrijwel gelijk aan vorig jaar, met bovenaan The Nielsen Co., waarvan sinds mei 2006 ook VNU NV deel uitmaakt, de nummer 1 van vorig jaar. Nielsen is actief in 108 landen en genereerde mondiaal $3696 miljoen aan inkomsten.
Bron: Marketing News
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid