Overslaan en naar de inhoud gaan

Mondiale onderzoeksinkomsten

De inkomstengroei van ’s werelds 25 grootste commerciële marketing-, reclame- en opinieonderzoeksconglomeraten vlakt af.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De inkomsten van de mondiale top 25 bedroegen in 2006 $15,5 miljard, 5,1 procent meer dan in 2005. Na wereldwijde inflatiecorrectie bedroeg de groei 2,9 procent. Echter, de afgelopen vijf jaren bedroeg de voor inflatie gecorrigeerde groei jaarlijks slechts 1,7 procent, tegen 6,1 procent gemiddeld in de vijf jaren daarvoor.

related partner content for mobile comes here

Het beeld van een stagnerende groei wordt in 2006 dus opnieuw bevestigd, concludeert J. Honomichl in zijn 12de jaarlijkse mondiale brancheonderzoek voor Marketing News.

Waren er in 2005 nog drie superconglomeraten (jaarinkomsten 1 miljard en meer), in 2006 waren het er zes - samen goed voor 74 procent van de top-25-inkomsten. In het algemeen is de top 25 in 2006 vrijwel gelijk aan vorig jaar, met bovenaan The Nielsen Co., waarvan sinds mei 2006 ook VNU NV deel uitmaakt, de nummer 1 van vorig jaar. Nielsen is actief in 108 landen en genereerde mondiaal $3696 miljoen aan inkomsten.

Bron: Marketing News

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in