Omzet supermarkten omhoog
Consumenten hebben in september weer meer geld uitgeven in de supermarkt: 5,5 procent in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar.
Onderzoeksbureau GfK becijfert dat de omzet uitkwam op 2,18 miljard euro. Van de totale omzet werd 0,5 procent op zondag gerealiseerd. Het GFK constateert dat vooral alleenstaanden en tweeverdieners relatief vaak op zondag in de supermarkt zijn te vinden.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Het gemiddelde bedrag op de kassabon steeg van 20,03 euro naar 20,39 euro. Het aantal uitgegeven kassabonnen nam volgens GfK toe met 3,6 procent. De omzetstijging van 5,5 procent is de sterkste van het afgelopen jaar, maar GfK weet niet wat de precieze oorzaak daarvan is. ‘Het heeft waarschijnlijk te maken met de prijsstijgingen van onder meer brood en melk', verklaarde onderzoeksdirecteur Joop Holla van GfK (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid