Overslaan en naar de inhoud gaan

Meldpunt voor hinderlijke straatverkopers

Consumenten die op straat hinderlijk worden benaderd door mensen die abonnementen verkopen of werven voor goede doelen, kunnen binnenkort…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft advocaat Jetse Sprey, die in het bestuur van de Stichting Reclamecode zit, tegen het ANP gezegd naar aanleiding van een bericht in het Nederlands Dagblad. Het meldpunt wordt opgenomen in een nieuwe code, die ook gedragsregels voor de ‘straatverkopers’ bevat. Zo mogen ze niet met mensen meelopen en hen niet twee keer achter elkaar benaderen.

related partner content for mobile comes here

De Reclame Code Commissie handhaaft de regels, aldus Sprey. Die kan uitspraken publiceren. 'Dat wordt gevoeld als straf, met het risico van imagobeschadiging. Van opnieuw in de fout gaan is nauwelijks sprake’, legt Sprey uit. De RCC heeft bovendien afspraken met de Consumentenautoriteit. 'Dat zijn geen fijne jongens voor een adverteerder. Die kunnen forse boetes opleggen.’

Er is nog overleg met de Consumentenbond over de code, Sprey denkt dat dat binnen een half jaar is afgerond. De bedoeling is dat de Reclame Code Commissie de klachten gaat beoordelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in