Bannerblindheid
Het wordt steeds moeilijker voor marketeers om banneradvertising met succes aan te wenden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Eén reden is de toenemende ‘bannerblindheid’: mensen wennen het zich (al dan niet bewust) aan om alles te negeren wat zelfs maar vanuit een ooghoek op een banner lijkt. Bannerspecialisten hebben als reactie daarop nieuwe, nauwelijks nog te omzeilen animated bannerformats ontwikkeld. Maar de verwachting is dat ook de effectiviteit van deze formats beperkt zal zijn. Beter is het misschien om display-advertising los te laten en over te schakelen op branded content of entertainment (games, gratis downloads, audio of video enzovoort). Content is meestal een effectiever marketingmedium dan display-advertising.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid