Overslaan en naar de inhoud gaan

Bannerblindheid

Het wordt steeds moeilijker voor marketeers om banneradvertising met succes aan te wenden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eén reden is de toenemende ‘bannerblindheid’: mensen wennen het zich (al dan niet bewust) aan om alles te negeren wat zelfs maar vanuit een ooghoek op een banner lijkt. Bannerspecialisten hebben als reactie daarop nieuwe, nauwelijks nog te omzeilen animated bannerformats ontwikkeld. Maar de verwachting is dat ook de effectiviteit van deze formats beperkt zal zijn. Beter is het misschien om display-advertising los te laten en over te schakelen op branded content of entertainment (games, gratis downloads, audio of video enzovoort). Content is meestal een effectiever marketingmedium dan display-advertising.

related partner content for mobile comes here

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in