Onderzoek naar koopgedrag krantenlezer
Het Stimuleringsfonds voor de Pers subsidieert voor 48.000 euro een onderzoek naar de vraag waarom mensen kranten kopen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Marktonderzoeker Leon de Wolff Mediamanagement gaat het onderzoek uitvoeren in het kader van een voorgenomen promotie van De Wolff aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Centraal staat de vraag of de pluriformiteit van het krantenaanbod in Nederland nog aansluit bij de maatschappelijke pluriformiteit, zo meldt Villamedia.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De Wolff zegt een methodiek te hebben waarmee is na te gaan in hoeverre de inhoud van kranten aansluit bij de vraag en hoe dit aankoopgedrag beïnvloedt. Volgens het Stimuleringsfonds is de perssector bij deze informatie gebaat. Het is nog niet bekend wanneer het onderzoek is afgerond.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid