Overslaan en naar de inhoud gaan

Thuiswinkels: consumenten blijven kopen

De thuiswinkelorganisaties Wehkamp en Otto ondervinden nog geen hinder van de kredietcrisis.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Cijfers over hun omzetontwikkeling willen Wehkamp en Otto niet verstrekken, maar volgens Otto verloopt de verkoop conform de planning. 'Wij zien geen verschil met de periode voor alle berichtgeving over de kredietcrisis.' Marktleider Wehkamp, afgelopen boekjaar goed voor een omzet van 361 miljoen euro, zegt het nog altijd beter te doen dan de markt.

related partner content for mobile comes here

Zowel Wehkamp als Otto verkoopt producten op krediet. Hoewel lenen op de kapitaalmarkten duurder is geworden, gaan de rentetarieven bij de thuiswinkels niet omhoog. Het toptarief is wettelijk vastgesteld op 18 procent op jaarbasis. Wehkamp en Otto vragen dit al. Wehkamp zegt hier ook mee uit de voeten te kunnen.

Volgens een woordvoerder van Wehkamp besluiten klanten als zij de financiële crisis in de portemonnee voelen eerder om producten niet te kopen dan dat zij meer gaan kopen op krediet. 'Mensen zullen dan voorzichtiger worden (ANP).'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in