Overslaan en naar de inhoud gaan

Luistercijfers eerste halfjaar: winst voor Radio 538 en NPO Radio 2

Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van NLO/GfK.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In januari tot en met juni van dit jaar maakt NPO Radio 2 goed wat NPO 3FM verliest in de commerciële doelgroep 20-49. Radio 2 komt uit op een marktaandeel van 11,1 procent en dat was vorig jaar in het eerste halfjaar nog 8,5 procent (index 131). Daarmee staat de publieke zender stevig op de derde plaats.
3FM komt uit op 7,7, was 11,5 procent. Daarmee daalt het marktaandeel met meer dan een kwart (index 67).

Marktleider Radio 538 groeit licht in aandeel en komt op 18,5 procent (18,1, index 102). De nummer 2 Qmusic blijft op 14,5 procent (index 100). Sinds de 'Mattie en Wietze'-affaire is de zender niet meer gegroeid. Dat komt ook tot uiting in de mei-juni-cijfers (zie hieronder).

Verder groeit Sky Radio het afgelopen half jaar licht (index 104) naar 10,1 procent en is daarmee de nummer 4. Opvallend is verder de groei van de twee andere publieke zenders Radio 1 en Radio 4.

10+
In 10+ is min of meer hetzelfde beeld te zien, maar daar staat NPO Radio 2 inmiddels op een tweede plaats en daalt ORN naar de derde plek. Ook hier is er lichte groei voor marktleider Radio 538. Qmusic daalt licht in aandeel.

Alle halfjaarcijfer staan hier.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in