Overslaan en naar de inhoud gaan

Greenchoice bedenkt nieuw werkwoord: aardkloten

De campagne (bureau: Havas Lemz) draait om initiatieven voor het milieu
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In een nieuwe campagne introduceert energieleverancier Greenchoice een nieuwe term: aardkloten. Dit werkwoord betekent ‘eindeloos praten over het milieu terwijl er niks gebeurt’.

related partner content for mobile comes here

In actie komen


Dat gebeurt volgens Greenchoice veel te veel en daar wil het bedrijf iets aan doen. In de nieuwe campagne (bureau: Havas Lemz) roept de energieleverancier consumenten op om in actie te komen voor het milieu. Natuurlijk staat groene stroom centraal.

Dat gebeurt volgens Greenchoice veel te veel en daar wil het bedrijf iets aan doen. In de nieuwe campagne (bureau: Havas Lemz) roept de energieleverancier consumenten op om in actie te komen voor het milieu. Natuurlijk staat groene stroom centraal.

Marieke van den Hoek, marketingmanager  Greenchoice: ‘In de politiek en het zakenleven wordt het klimaat steeds vaker besproken. Dat is mooi maar het blijft vaak bij praten en vage beloftes. Deze campagne introduceert een nieuw begrip voor dat halfslachtige gedoe: aardkloten. We voeren niet alleen campagne, maar zetten ook in op actie.'

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Nieuwe en bestaande klanten van Greenchoice kunnen meedoen met oplossingen om energie te besparen, zelf op te wekken en de planeet groener te maken.

Havas Lemz bedacht de aangescherpte positionering en campagne. Ambassadors verzorgden de animatiestijl en soundtrack. De campagne zie je op TV, radio, digital outdoor en online. Eerder verscheen er een social video waarin taalwetenschapper Wim Daniëls het werkwoord ‘aardkloten’ uitlegt.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits:
Concept: Havas Lemz
Productie: Gideon Rijnders
Animatie: Ambassadors
Muziek & sound: Ambassadors

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in