Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne #funinthesun om kinderen te beschermen tegen de zon

Kinderen laten smeren kan ook leuk zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Stichting Melanoom lanceert speciaal voor de zomervakantie de bewustwordingscampagne #funinthesun, gericht op ouders van jonge kinderen. Het doel is om deze ouders er meer bewust van te maken dat het belangrijk is om hun jonge kinderen goed te beschermen tegen de zon.

related partner content for mobile comes here

De campagne


In de campagne wordt zichtbaar dat het niet altijd even makkelijk is als ouder om de kinderen in te smeren. Tegelijk wordt ook duidelijk dat het ook juist wél leuk kan zijn. Aan het einde van de video wordt de kijker verwezen naar de site van Stichting Melanoom. Daar staan verschillende tips om het beschermen tegen de zon makkelijker en leuker te maken.

In de campagne wordt zichtbaar dat het niet altijd even makkelijk is als ouder om de kinderen in te smeren. Tegelijk wordt ook duidelijk dat het ook juist wél leuk kan zijn. Aan het einde van de video wordt de kijker verwezen naar de site van Stichting Melanoom. Daar staan verschillende tips om het beschermen tegen de zon makkelijker en leuker te maken.

‘Vanuit Stichting Melanoom blijven wij aandacht vragen voor zonbescherming’, zegt Astrid Nollen-de Heer, lid van de Raad van Advies van de stichting. ‘We kunnen toch niet aan de ene kant een verhitte discussie voeren over veel te dure nieuwe geneesmiddelen en aan de andere kant de preventie laten liggen? Investeren in goede preventie kan in de toekomst veel nieuwe huidkankerpatiënten voorkomen.’ Uit een onderzoek dat de stichting eerder deed, bleek dat ruim 40% van de Nederlanders tussen 20 en 50 jaar hun kinderen (t/m 16 jaar) niet altijd insmeert met zonnebrandcrème als ze de zon ingaan.

Feiten vs fabels


Naast de videocampagne werkt Stichting Melanoom samen met bloggers die zich richten op jonge ouders. Via deze platforms worden meer tips gegeven, verhalen verteld en fabels van feiten onderscheiden. Een veelgehoorde fabel is bijvoorbeeld dat als kinderen veel worden ingesmeerd met zonnebrandcrème ze een risico op vitamine D-tekort lopen. Het onderzoek van Stichting Melanoom laat zien dat een kwart van de mensen niet weet dat deze uitspraak niet waar is: 21% weet het antwoord niet en 7% denkt dat het om een feit gaat.

Naast de videocampagne werkt Stichting Melanoom samen met bloggers die zich richten op jonge ouders. Via deze platforms worden meer tips gegeven, verhalen verteld en fabels van feiten onderscheiden. Een veelgehoorde fabel is bijvoorbeeld dat als kinderen veel worden ingesmeerd met zonnebrandcrème ze een risico op vitamine D-tekort lopen. Het onderzoek van Stichting Melanoom laat zien dat een kwart van de mensen niet weet dat deze uitspraak niet waar is: 21% weet het antwoord niet en 7% denkt dat het om een feit gaat.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in