Overslaan en naar de inhoud gaan

Douwe Egberts trekt posters 'levensgevaarlijke' brugspringers terug na kritiek Rijkswaterstaat

Het koffiemerk biedt excuses aan en haalt posters (bureau: TBWA\Neboko) weg
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Koffiemerk Douwe Egberts trekt een postercampagne terug waarop je jongeren van een brug af ziet springen. Dit doet het merk na kritiek van Rijkswaterstaat, die dit soort gevaarlijke stunts al jaren sterk afraadt.

related partner content for mobile comes here

Dat meldt De Telegraaf. De campagne is gemaakt door TBWA\Neboko en fotografieduo Meis Belle Wahr & Jip Merkies.

 

 

Kritiek van Rijkswaterstaat


Rijkswaterstaat kwam donderdag met kritiek op de posters. Een woordvoerder: ‘Het ziet er gezellig uit, maar wij hopen dat mensen dit niet doen. Er zijn doden gevallen door het springen van bruggen. Op de poster zie je dat er ook bootjes aan de kant liggen. Die varen ook en een schipper ziet je niet altijd als je van een brug springt. Net zo min als dat jij de boot ziet.’

Rijkswaterstaat kwam donderdag met kritiek op de posters. Een woordvoerder: ‘Het ziet er gezellig uit, maar wij hopen dat mensen dit niet doen. Er zijn doden gevallen door het springen van bruggen. Op de poster zie je dat er ook bootjes aan de kant liggen. Die varen ook en een schipper ziet je niet altijd als je van een brug springt. Net zo min als dat jij de boot ziet.’

De rode brug op de posters staat in Amsterdam. De politie controleert daar regelmatig op springende jongeren die overlast veroorzaken.

'Oprecht niet bij stilgestaan'


Douwe Egberts trekt zich de kritiek aan en haalt de posters weg. Een woordvoerder zegt in De Telegraaf dat het merk ‘nooit welk gevaarlijk gedrag dan ook willen stimuleren’. ‘We hadden er oprecht niet bij stilgestaan dat de poster zou kunnen aansporen tot gevaarlijk gedrag. We vonden dit vooral een mooi beeld van jongeren die in de zomer samen plezier hebben.’

De Telegraaf dat het merk ‘nooit welk gevaarlijk gedrag dan ook willen stimuleren’. ‘We hadden er oprecht niet bij stilgestaan dat de poster zou kunnen aansporen tot gevaarlijk gedrag. We vonden dit vooral een mooi beeld van jongeren die in de zomer samen plezier hebben.’

dat het merk ‘nooit welk gevaarlijk gedrag dan ook willen stimuleren’. ‘We hadden er oprecht niet bij stilgestaan dat de poster zou kunnen aansporen tot gevaarlijk gedrag. We vonden dit vooral een mooi beeld van jongeren die in de zomer samen plezier hebben.’

Nieuwe campagne in de maak


Douwe Egberts laat weten dat de posters nog tot dinsdag in de bus- en tramhokjes hangen. Ze keren daarna niet meer terug. Douwe Egberts gaat aan de slag met een nieuwe campagne voor de ijskoffie.

Douwe Egberts laat weten dat de posters nog tot dinsdag in de bus- en tramhokjes hangen. Ze keren daarna niet meer terug. Douwe Egberts gaat aan de slag met een nieuwe campagne voor de ijskoffie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in