Overslaan en naar de inhoud gaan

Gezond: J. Walter Thompson Amsterdam en Plus lanceren groentesaus

Onder de naam SuperSaus moeten kinderen gezonder gaan eten.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Als kinderen geen groenten lusten, grijpen ouders vaak naar ketchup of mayonaise. Een ongezonde trend, aangezien ketchup gemiddeld 25% toegevoegde suikers bevat en mayonaise tot wel 90% olie. Daarom brengt J. Walter Thompson Amsterdam samen met Plus een zogenaamde ‘undercover-groentesaus’ op de markt onder de naam SuperSaus.

related partner content for mobile comes here

Vermomd als superhelden


Deze saus is gemaakt van biet, wortel of pastinaak. De sausflessen hebben het uiterlijk van een superheld in de kleur van bekende snacksauzen, waardoor kinderen niet door hebben dat ze met een groentesaus te maken hebben. Food creative Robbie Postma van J. Walter Thompson Amsterdam heeft samengewerkt met een creatief team en Plus om deze saus te ontwikkelen.

Deze saus is gemaakt van biet, wortel of pastinaak. De sausflessen hebben het uiterlijk van een superheld in de kleur van bekende snacksauzen, waardoor kinderen niet door hebben dat ze met een groentesaus te maken hebben. Food creative Robbie Postma van J. Walter Thompson Amsterdam heeft samengewerkt met een creatief team en Plus om deze saus te ontwikkelen.

'We gaan graag verder dan traditionele reclame om echte oplossingen te ontwikkelen voor onze klanten’, zegt Bas Korsten, Creative Partner bij J. Walter Thompson Amsterdam. ‘Eten speelt een belangrijke rol binnen de cultuur van ons bureau. En het is fantastisch dat we onze innovatieve manier van denken over voeding nu kunnen gebruiken om kinderen gezonder te laten eten.’

‘We geloven erin dat we ouders kunnen helpen om hun kinderen een goede maaltijd voor te schotelen’, aldus Bas Snetselaar, Formula en Communication Manager bij Plus Supermarkets. ‘Daarom introduceren we SuperSaus: een innovatie die we landelijk willen uitrollen onder ons eigen huismerk.’

Ingrediënten


Om te bewijzen dat de SuperSaus echt zo gezond is, volgt hieronder de ingrediëntenlijst.

Om te bewijzen dat de SuperSaus echt zo gezond is, volgt hieronder de ingrediëntenlijst.

Bietensaus: 57% rode bietensap, water, maïszetmeel, witte balsamicoazijn, zeezout met dieetzout, 0,2% gemberpuree (80% gember, water, zout, zonnebloemolie, voedingszuur: citroenzuur, conserveermiddel: E202, stabilisator: guarpitmeel/xanthaamgom).

Wortelsaus: 47% wortelpuree, water, maïszetmeel, ciderazijn, zeezout met dieetzout, 0,2% gemberpuree (80% gember, water, zout, zonnebloemolie, voedingszuur: citroenzuur, conserveermiddel: E202, stabilisator: guarpitmeel/xanthaangom).

Pastinaaksaus: 46% pastinaak, water, maïszetmeel, ciderazijn, zeezout met dieetzout, 0,2% gemberpuree (80% gember, water, zout, zonnebloemolie, voedingszuur: citroenzuur, conserveermiddel: E202, stabilisator: guarpitmeel/xanthaangom).

SuperSaus is vanaf deze week exclusief verkrijgbaar bij Plus van Velzen in Lopik voor €2,- per fles.

Credits


Creative partner: Bas Korsten
Executive creative director: Marcel Hartog
Creative: Gabriela Nouws, Leon Ragetlie
Food creative: Robbie Postma
Copywriter: Marcel Hartog, Leon Ragetlie
Art director: Güney Soykan, Gabriela Nouws
Designer: Ronald Mica, Robert Harrisson, Madelon Brakenhoff, Leo Scholtes
Connection strategist: Angelique Schreuders
Editor: Tim Arnold
Agency producer: Martijn Pots, Marloes van den Berg, Mariska Fransen, Charlene Thomas
Print producer: Chariva Geurts
Business director: Budi Gonzales de Chaves
Director: Harro van Schoonhoven
DOP: Jelle Mulder
Producer: Thomas Rohde
Production company: Pink Rabbit
Sound: Robin Schlösser
PR: Jessica Hartley, Julie van Lanschot
Client: Bas Snetselaar, Rob Claassens
Bas Snetselaar: Manager Formule & Communicatie
Lydia van den Brandhof: Campagnemanager
Ingeborg Biemans-Posthumus: Manager Corporate Communicatie en MVO


Business director: Budi Gonzales de Chaves
Director: Harro van Schoonhoven
DOP: Jelle Mulder
Producer: Thomas Rohde
Production company: Pink Rabbit
Sound: Robin Schlösser
PR: Jessica Hartley, Julie van Lanschot
Client: Bas Snetselaar, Rob Claassens
Bas Snetselaar: Manager Formule & Communicatie
Lydia van den Brandhof: Campagnemanager
Ingeborg Biemans-Posthumus: Manager Corporate Communicatie en MVO

Sound: Robin Schlösser


PR: Jessica Hartley, Julie van Lanschot
Client: Bas Snetselaar, Rob Claassens
Bas Snetselaar: Manager Formule & Communicatie
Lydia van den Brandhof: Campagnemanager
Ingeborg Biemans-Posthumus: Manager Corporate Communicatie en MVO

Bas Snetselaar: Manager Formule & Communicatie


Lydia van den Brandhof: Campagnemanager
Ingeborg Biemans-Posthumus: Manager Corporate Communicatie en MVO


Ingeborg Biemans-Posthumus: Manager Corporate Communicatie en MVO

Ingeborg Biemans-Posthumus: Manager Corporate Communicatie en MVO

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in