Overslaan en naar de inhoud gaan

Lowres: 'Huisstijl Embassy of Dutch Creativity is gebaseerd op De Stijl'

De Nederlandse creatieve handelsmissie Embassy of Dutch Creativity vindt volgende week plaats tijdens Cannes Lions. Jop Quirindongo is…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Lowres Creative Studio is de ‘one man studio’ van Jop Quirindongo. Hij werkt naar eigen zeggen 'op het snijvlak van digital- en identity design'. Hij was vorig jaar nog partner bij Dog and Pony en werkte toen ook aan de identiteit van de Embassy of Dutch Creativity. Quirindongo: 'De organisatie wilde de identiteit dit jaar hergebruiken en was het niet meer dan logisch dat ik dat weer zou doen.'

related partner content for mobile comes here

Wat is het idee achter de identiteit?

De huisstijl van de Embassy of Dutch Creativity is gebaseerd op De Stijl; een kunstbeweging uit Nederland, opgericht in 1917. In die tijd veranderde er veel in de maatschappij, onder andere op het gebied van filosofie en wetenschap. De kunstenaars van De Stijl vonden dat zij moesten meebewegen in deze radicale verandering. Eigenlijk staan we nu weer op zo’n punt. Van de techbedrijven tot de reclamewereld: het hele creatieve vak is aan het veranderen.

Ben je zelf ook in Cannes, en wat is je agenda daar?

Vorig jaar was ik voor het eerst in Cannes en dat beviel prima. Ik heb de Oranjeborrel en de Creative Social lunch in mijn agenda staan. Verder ben ik veel bij de Embassy te vinden uiteraard. En de rest zien we daar wel.

Wat kunnen we in de toekomst van jou en Lowres verwachten?

Ik vind het interessant als er binnen een project techniek en (identity)design dicht bij elkaar komen. Ik hoop dat die lijn aan het einde van dit jaar langzamerhand zichtbaar wordt in mijn portfolio. En toffe samenwerkingen; die zouden er zomaar eens aan kunnen komen dit jaar.

Credits:

Concept identiteit, grafisch ontwerp: Jop Quirindongo (Lowres Creative Studio)
Ontwerp Paviljoen: Leo Q - i.s.m. Roel Elsinga (Studio Lichtjaar)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in