Overslaan en naar de inhoud gaan

Sven Sauvé nieuwe CEO RTL Nederland

Daarmee schuift het directielid door naar de toppostie, zoals bij zijn voorganger Bert Habets ook gebeurde.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Sven Sauvé (43) is sinds 2012 chief operations officer bij RTL Nederland en verantwoordelijk voor het overkoepelend zakelijk management van het bedrijf. Hij trad in januari 2007 in dienst bij RTL Nederland en was eerst Business Director van RTL Nederland Productions en daarna Business Director TV, voordat hij operations ging leiden. Sauvé heeft in het verleden bij Endemol en Eyeworks gewerkt.

Begin maart kondigde CEO Bert Habets zijn vertrek aan bij RTL Nederland. Hij blijft wel actief binnen het RTL-concern. Hij is per 19 april werkzaam op het hoofdkantoor van RTL Group in Luxemburg als co-CEO van RTL Group naast Guillaume de Posch.

related partner content for mobile comes here

'Sleutelrol gespeeld'


Habets zegt over zijn opvolger: 'Ik ben blij dat we binnen de gelederen van onze Group een ervaren en dynamische executive hebben gevonden om RTL Nederland het volgende tijdperk in te leiden. Sven beschikt over zakelijk inzicht, goed leiderschap en een uitgesproken gevoel voor toekomstige ontwikkelingen. Hij is zeer bekend met het bedrijf en het Nederlandse medialandschap. Daarbij heeft hij een sleutelrol gespeeld bij het definiëren en implementeren van de consumentgerichte strategie van RTL Nederland: het leveren van lokale content van topkwaliteit op alle lineaire en non-lineaire platforms. Ik heb er het volste vertrouwen in dat we onze nauwe samenwerking ook in deze nieuwe setting kunnen voortzetten en wens hem heel veel succes in zijn nieuwe functie.'

In zijn nieuwe functie rapporteert Sven Sauvé aan Bert Habets, Co-CEO van RTL Group. In de aankomende maanden zullen Bert Habets en Sven Sauvé nauw samenwerken aan een soepele overdracht.



'Consumentgerichte strategie'


Sven Sauvé: 'RTL Nederland heeft de afgelopen jaren een ware transformatie doorgemaakt. Dankzij onze consumentgerichte strategie hebben we een sterke positie geclaimd tussen traditionele lokale spelers en nieuwe, vaak internationale, digitale spelers in. Die positie gaan we uitbouwen door onze diepe kennis van de Nederlandse samenleving in te zetten bij het produceren van de meest krachtige lokale content en het creëren van innovatieve advertentiemogelijkheden.'


Nieuwe directie


Het afgelopen jaar vertrokken Chief Digital Officer Arno Otto – die een directeursfunctie bij ProSieben heeft gekregen – en financieel directeur Patrick Olde Scholtenhuis. 
Inmiddels is Vivienne van de Leeuw benoemd als CFO en Giovanni Piccirilli als chief technology officer. In het Executive Managementteam zitten ook Matthias Scholten (Chief Content Officer) en Ton Rozestraten (Chief Commercial Officer).

Inmiddels is 

Vivienne van de Leeuw benoemd als CFO en Giovanni Piccirilli als chief technology officer. In het Executive Managementteam zitten ook Matthias Scholten (Chief Content Officer) en Ton Rozestraten (Chief Commercial Officer).

Giovanni Piccirilli als chief technology officer. In het Executive Managementteam zitten ook Matthias Scholten (Chief Content Officer) en Ton Rozestraten (Chief Commercial Officer).

als chief technology officer. In het Executive Managementteam zitten ook Matthias Scholten (Chief Content Officer) en Ton Rozestraten (Chief Commercial Officer).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Wil Westra

Graag kontact, betreft nieuwe familie tv-formats, ervaring, in het verleden pilot gemaakt die nu wereldwijd gaat. Tel. 0651 150101

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in