Overslaan en naar de inhoud gaan

ING: ‘Marktaandeel webwinkels van 12,5 nu, naar 25 procent in 2025’

Kleding, schoenen, speelgoed en elektronica zijn de drijvende krachten achter de groei.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Webshops verdubbelen tot 2025 hun marktaandeel, dat verwacht althans het Economisch Bureau van ING. Vorig jaar maakten webwinkels nog 12,5 procent van de detailhandel uit, maar over acht jaar is dat een vierde. ING zegt dat webshops in kleding, schoenen, speelgoed en elektronica de drijvende krachten achter de groei zijn. ‘Maar ook boodschappen doen in online-supermarkten komt de komende jaren sterker van de grond.’

related partner content for mobile comes here

Clicks én bricks
De omzetgroei van de gehele detailhandel komt dit jaar volgens de ING-economen uit op 2,5 procent. In 2018 zwakt de groei iets af naar 2 procent.

Winkelstraat
In de grotere steden ziet ING de markt voor fysieke winkels weer groeien. ING: ‘Er ontstaan allerlei nieuwe initiatieven. Buiten de grote steden hebben winkels echter vaak veel te lijden onder het online winkelen.’

Beeld: 123RF

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in