
Webshops verdubbelen tot 2025 hun marktaandeel, dat verwacht althans het Economisch Bureau van ING. Vorig jaar maakten webwinkels nog 12,5 procent van de detailhandel uit, maar over acht jaar is dat een vierde. ING zegt dat webshops in kleding, schoenen, speelgoed en elektronica de drijvende krachten achter de groei zijn. ‘Maar ook boodschappen doen in online-supermarkten komt de komende jaren sterker van de grond.’
Clicks én bricks
De omzetgroei van de gehele detailhandel komt dit jaar volgens de ING-economen uit op 2,5 procent. In 2018 zwakt de groei iets af naar 2 procent.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandTeamleider Communicatie
KRO-NCRVBelgische Social & Content Marketeer
Kamera Express Groep
Winkelstraat
In de grotere steden ziet ING de markt voor fysieke winkels weer groeien. ING: ‘Er ontstaan allerlei nieuwe initiatieven. Buiten de grote steden hebben winkels echter vaak veel te lijden onder het online winkelen.’
Beeld: 123RF
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee