Overslaan en naar de inhoud gaan

Lidl steekt Aldi naar kroon

Er zijn weinig retailers die zo hard groeien als Lidl. De Duitse discounter begon ooit met het imiteren van Aldi, maar streeft nu zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door buitenstaanders worden ze vaak op één hoop gegooid. Maar er zijn tussen Lidl en Aldi wel degelijk verschillen. Zo verkoopt Lidl ook merkartikelen, zijn de winkels over het algemeen wat ruimer en schuwt Lidl het niet om zich ook op duurdere A-locaties te vestigen. En terwijl Aldi nog beperkte openingstijden hanteert, gaat Lidl in de meeste landen gewoon mee met de trend om steeds vaker en langer open te zijn. Dat Lidl desondanks in prijs-kwaliteitsverhouding niet bij Aldi achterblijft, komt mede omdat Lidl zijn personeel slechter betaalt en omdat de leveranciers de duimschroeven aangedraaid krijgen.

related partner content for mobile comes here

Het succesverhaal van Lidl begint op de kop af dertig jaar geleden, toen Dieter Schwartz in het Duitse Ludwigshafen zijn eerste Lidl-supermarkt opende. Naar het voorbeeld van Aldi mikte Schwarz op een combinatie van lage prijzen, producten van goede kwaliteit en minimale service. Het sloeg aan en binnen vijf jaar had Schwartz al zo’n dertig filialen. Sindsdien is het concern danig uitgebouwd, en is Lidl buiten Duitsland Aldi al in grootte voorbijgestreefd. Voor oprichter Schwartz, die nauwelijks in de publiciteit komt, lijkt het inhalen van Aldi zo ongeveer zijn belangrijkste levensdoel.

< SIZE=1>Bron: Manager Magazin<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in