Overslaan en naar de inhoud gaan

P&G grijpt naast Beiersdorf

Het Amerikaanse concern Procter & Gamble is er niet in geslaagd om Beiersdorf over te nemen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Duitse producent van onder meer Nivea-producten, Labello en Hansaplast wordt verkocht aan een consortium rondom de Duitse koffiebrander Tchibo.

related partner content for mobile comes here

Met de overname is 4,4 miljard euro gemoeid, zo heeft de Duitse verzekeraar Allianz bekendgemaakt. Dit bedrijf verkoopt een belang van 40 procent aan het consortium. Tchibo was al grootaandeelhouder van Beiersdorf met een belang van 30,1 procent.

Procter & Gamble was lange tijd een belangrijke gegadigde om Beiersdorf te kopen. Daarmee zouden de Amerikanen de concurrentiestrijd met Unilever verhogen. Maar toen Tchibo op het toneel kwam en zich presenteerde als een verdediger van de Duitse trots, verminderde de kans dat Allianz in zee zou gaan met Procter & Gamble. Tchibo wordt in de overname gesteund door de stadstaat Hamburg, waar Beiersdorf is gevestigd. Die participeert via een eigen investeringsmaatschappij (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in