Overslaan en naar de inhoud gaan

Lactacyd-commercial van de buis

De veelbesproken televisiespotjes van Lactacyd, gefilmd vanuit vagina-perspectief, zijn één week na de eerste uitzending al niet meer te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Reclame Code Commissie kreeg in korte tijd een groot aantal klachten over de commercial, maar volgens Lactacyd is dat pertinent niet de reden dat het met de reclame stopt. Dat schrijft het AD. Lactacyd zegt dat er ‘interne redenen’ waren om de bewuste spotjes niet meer uit te zenden. Woordvoerster Jeannette Timmerman wil over die redenen verder niets kwijt.
In de spotjes valt te zien wat het vrouwelijke geslachtsdeel dagelijks allemaal te verduren heeft. Vanuit vagina-perspectief worden bijvoorbeeld een fietszadel, een scheermes en de aanloop naar een vrijpartij in beeld gebracht. Klagers vinden de beelden niet getuigen van ‘goede smaak’ en ‘fatsoen’.
'Je ziet niets’, werpt Timmerman namens Lactacyd tegen. 'De spotjes hebben in elk geval voor discussie gezorgd en bijgedragen aan bewustwording onder vrouwen.' De RCC heeft zich gisteren over de reclame gebogen. De uitspraak is nog niet bekend.
Aanvulling 12.00: De Reclame Code Commissie laat weten dat het dossier is gesloten omdat de commercial van de buis is gehaald. Er zal dus geen uitspraak worden gedaan.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in