Overslaan en naar de inhoud gaan

Google staat banners toe voor sterke drank

Vanaf vandaag staat Google ook in Nederland toe om te adverteren voor sterke drank en likeuren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe policy is overigens alleen van toepassing voor uitingen die branding tot doel hebben. Adverteren om directe verkoop te genereren biljft verboden.

related partner content for mobile comes here

In de VS werden de richtlijnen voor Adwords voor alcohol houdende dranken al eerder verruimd. Sinds december is het daar mogelijk om te adverteren op zoektermen voor sterke drank en likeuren. Iets daarvoor werden de richtlijnen voor bier versoepeld.

Ook op andere fronten is bij Google een trend waarneembaar in de richting van het versoepelen van de strikte richtlijnen voor Adwords. Zo is het nu - naast de VS - ook in de UK toegestaan om op merknamen van concurrenten te adverteren en om aan gokken gerelateerde advertenties te plaatsen. Kritische volgers van Google zien in het nieuwe beleid van Google een reactie op sterke druk van aandeelhouders die omzetgroei eisen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in