Overslaan en naar de inhoud gaan

Britten vertrouwen eerst vrienden, daarna online nieuws

Britten vertrouwen allereerst op de aanbevelingen die ze van vrienden krijgen, daarna het nieuws dat ze online lezen. Online nieuwssites…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoekbureau ondervroeg mensen in 16 landen naar de mate waarin men vertrouwen heeft in verschillende (nieuws)media.

related partner content for mobile comes here

Volgens de onderzoekers gelooft 40 procent van de Britse ondervraagden de inhoud van online nieuwssites, maar 45 procent vertrouwt vooral op nieuws dat van vrienden en kennissen komt.

Het vertrouwen ligt per land anders. Zo gelooft 38 procent van de Britten het nieuws dat naar hen toekomt via de televisie. Dat is zeker niet het geval in Italië en Frankrijk: slechts 24 procent van de Italianen en de Fransen gelooft wat men ziet op het televisiejournaal...

De Britten zien weer niets in hun kranten. Slechts 23 procent vertrouwt kranten en dat is de laagste score van alle ondervraagde landen. En een procent minder dan Wikipedia (24 procent).

Gemiddeld scoren de kranten 39 procent. Finnen (69 procent), Japanners (50 procent), Zweden (49 procent) en Chinezen (49 procent) vertrouwen de tradiotionele pers het meeste. Duitsers vertrouwen weer enorm op Wikipedia: 52 procent.

TNS ondervroeg voor het onderzoek 27.522 mensen tussen de 18 en 55 jaar in Australië, Canada, China, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Japan, Korea, Nederland, Norwegen, Spanje, Zweden, Groot Brittannië en de VS.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in