Lekker smaakt naar meer
Om consumenten in de supermarkt of delicatessenwinkel tot kopen te verleiden, laten marketeers graag gratis hapjes en drankjes uitdelen. De vrees is daarbij soms wel dat het gratis lekkers de eetlust afremt.
Die vrees blijkt ongegrond. Onderzoekers ontdekten dat 'een beetje lekkers' juist doet verlangen naar meer én ander lekkers. Wie dus kleine porties van een lekker eet- of drinkproduct aanbiedt, stimuleert daarmee niet alleen dat de consument het product in kwestie koopt maar dat hij ook trek krijgt in andere ‘verwenartikelen’.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaKortom: bied gratis een blokje chocola aan en je zult zien dat de klant een hele reep koopt en er ook nog eens een fles wijn bij aanschaft. Voor optimaal resultaat is het zinvol om op verschillende, strategisch gekozen plaatsen in te spelen op de lekkere trek van de klant. Te beginnen bij de ingang van de winkel.
Bron: Journal of Marketing Research
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid