Overslaan en naar de inhoud gaan

Lekker smaakt naar meer

Gratis hapjes en drankjes vergroten de eet- en kooplust.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Om consumenten in de supermarkt of delicatessenwinkel tot kopen te verleiden, laten marketeers graag gratis hapjes en drankjes uitdelen. De vrees is daarbij soms wel dat het gratis lekkers de eetlust afremt.

related partner content for mobile comes here

Die vrees blijkt ongegrond. Onderzoekers ontdekten dat 'een beetje lekkers' juist doet verlangen naar meer én ander lekkers. Wie dus kleine porties van een lekker eet- of drinkproduct aanbiedt, stimuleert daarmee niet alleen dat de consument het product in kwestie koopt maar dat hij ook trek krijgt in andere ‘verwenartikelen’.

Kortom: bied gratis een blokje chocola aan en je zult zien dat de klant een hele reep koopt en er ook nog eens een fles wijn bij aanschaft. Voor optimaal resultaat is het zinvol om op verschillende, strategisch gekozen plaatsen in te spelen op de lekkere trek van de klant. Te beginnen bij de ingang van de winkel.

Bron: Journal of Marketing Research

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in