Overslaan en naar de inhoud gaan

Interesse betaalde webdiensten gering

Ondanks de toename in het aanbod is en blijft de interesse van Nederlandse internetters voor betaalde webdiensten gering.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van media-adviesbureau Stroom onder ruim vijfhonderd mensen. Slechts een kwart van de Nederlandse internetgebruikers heeft wel eens betaald voor internetdiensten. Het zijn vooral jonge gebruikers en meestal blijft het beperkt tot deze ene keer, zegt directeur Titus Eikelboom van Stroom. ‘Het nodigt niet uit om nog een keer te doen.'

related partner content for mobile comes here

Ook de animo om in de toekomst te gaan betalen voor content lijkt gering. Een op de zes Nederlanders is daartoe bereid. Zes op de tien wijst dit resoluut van de hand.

Driekwart van de internetters heeft nog nooit betaald voor diensten op internet. Zij noemen het aanbod via overige kanalen voldoende, hebben daar geen interesse voor of vinden betaalde webdiensten duur of onveilig.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in