Overslaan en naar de inhoud gaan

Rabobank gaat zich weer op jongeren richten

De Rabobank begint een offensief om zijn marktaandeel onder jongeren te verzekeren. De bank, in Nederland marktleider als jongerenbank, wil…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Enkele jaren terug heeft Rabobank marktaandeel onder jongeren verloren aan de concurrentie. De bank wil zich eerst richten op een betere verhouding met het huidige klantenbestand, voordat zij naar groei kijkt. 'We kunnen wel op zoek gaan naar nieuwe jonge klanten, maar daar heb je weinig aan als de bestaande ontevreden via de achterdeur vertrekken', aldus manager Y. van Esch. Circa 45 procent van de jongeren in Nederland is momenteel klant bij de bank. Dat komt overeen met 550 duizend jongerenrekeningen.

related partner content for mobile comes here

De bank gaat de jonge klanten intensiever adviseren over hoe je geld verdient en beheert. Dat gebeurt in samenwerking met verzekeringsdochter Interpolis, die bijvoorbeeld helpt met reisverzekeringen, en beleggingspoot Robeco. Ook werkt de bank samen met uitzendbureau Randstad, dat onder meer gewilde bijbaantjes aanlevert. Zij mikt uiteindelijk op belangrijke momenten in het leven van jongeren: zoals het behalen van een rijbewijs, waarvoor moet worden gespaard (Algemeen Dagblad).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in