Overslaan en naar de inhoud gaan

Gedwongen below the line

De EU wil dat over precies twee jaar overal in Europa reclame voor tabak in media, inclusief internet, verboden is. En al aan het eind…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De laatste zwakke verdediging van de tabaksfabrikanten is dat zolang de tabaksproducten legaal zijn, ook de marketing legaal moet zijn. Inmiddels houden zij zich steeds beter aan de regels die ze voor zichzelf hebben afgesproken: geen jongeren in beeld brengen en niet verkopen aan jongeren.

related partner content for mobile comes here

Vanaf het najaar zal de markt als het ware bevriezen. Consumenten zullen blijven vertrouwen op bekende kleuren of merknamen. Nieuwe introducties worden heel moeilijk. Marketingbudgetten zullen massief verschuiven. Het wordt dringen in de sigarenwinkel, zoals de ervaring al heeft geleerd in Frankrijk en de Benelux. Alternatieven zijn de ouderwetse promotie gecombineerd met evenementen – het merk beleven en direct doelgroepen aanspreken – of slimme dm-campagnes. Tabaksmarketeers hebben zich er al bij neergelegd dat wetgeving hen alsmaar op de hielen zit. Bij reclamebureaus, en met name in de printmedia, komt deze stap hard aan. Nu communicatie definitief de schuld krijgt, vrezen sommigen al voor de volgende EU-maatregelen rond problematische producten. Denk aan alcohol, snoep of vet.

< SIZE=1>Bron: Werben & Verkaufen<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in