Overslaan en naar de inhoud gaan

Innovatie begint bij de klant

Veel bedrijven worstelen met de vraag of bij innovaties de klantbehoeften leidend zijn. Atos Consulting deed marktonderzoek naar het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze zijn:

related partner content for mobile comes here
  • Betrek de klant in alle fasen van het innovatieproces Het actief betrekken van de klant leidt tot een bijdrage aan de klantenbinding en een verbeterde winstgevendheid.
  • Innovatie integreren in de commerciële strategie en inbedden in de bedrijfscultuur De innovatiestrategie dient voort te komen uit de commerciële strategie. Om dit te bewerkstelligen is een innovatieve bedrijfscultuur noodzakelijk waarbij men is gericht op het beantwoorden van de klantvraag en de ontwikkeling van een nieuwe product/dienst.
  • Innovatie binnen het bedrijf integraal aansturen en samenwerking tussen afdelingen optimaliseren Innovatieprojecten vinden nog vaak binnen afdelingen plaats en worden zelden tot nooit integraal aangestuurd. Marketing en verkoop, financiën, research en development en engineering en productie hebben een ander beeld bij de klantvraag en invulling daarvan.
  • Innovatie sturen vanuit kansen en niet vanuit bedreigingen Innovaties komen vaak voort vanuit de klantvraag, maar nog vaker vanuit een reactie op de concurrentie. Het gehele verhaal en de conclusie staan in het januarinummer van het Tijdschrift voor Marketing, dat deze week verschijnt.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in