Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne tegen 'light' sigaretten

Fabrikanten van sigaretten zijn eind december in Australië een campagne begonnen, waarin rokers worden geïnformeerd dat 'light'…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De financiering van de bijna 6 miljoen euro kostende campagne komt voor rekening van de fabrikanten. Dat meldde de Australische nieuwszender ABC. Volgens de Australische consumentenbond is het begrip 'light' misleidend. De reclames zullen helder en effectief zijn, zei een woordvoerder van de bond: "Ze maken duidelijk dat sigaretten in afwijkende verpakkingen niet gezonder hoeven te zijn." Fabrikanten krijgen vanaf maart strengere regels opgelegd zoals verplichte waarschuwingslabels op de sigarettenverpakking. Uit onderzoek blijkt dat mensen die light sigaretten roken, de rook dieper inademen, langer binnenhouden en een groter aantal sigaretten roken om hetzelfde effect te krijgen als bij gewone sigaretten. (ANP)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in