Campagne tegen 'light' sigaretten
Fabrikanten van sigaretten zijn eind december in Australië een campagne begonnen, waarin rokers worden geïnformeerd dat 'light'…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De financiering van de bijna 6 miljoen euro kostende campagne komt voor rekening van de fabrikanten. Dat meldde de Australische nieuwszender ABC. Volgens de Australische consumentenbond is het begrip 'light' misleidend. De reclames zullen helder en effectief zijn, zei een woordvoerder van de bond: "Ze maken duidelijk dat sigaretten in afwijkende verpakkingen niet gezonder hoeven te zijn." Fabrikanten krijgen vanaf maart strengere regels opgelegd zoals verplichte waarschuwingslabels op de sigarettenverpakking. Uit onderzoek blijkt dat mensen die light sigaretten roken, de rook dieper inademen, langer binnenhouden en een groter aantal sigaretten roken om hetzelfde effect te krijgen als bij gewone sigaretten. (ANP)
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid