Overslaan en naar de inhoud gaan

Hornbach komt met epische 'vluchtelingen-inhaker’

Moderne toren van babel illustreert fijntjes waar het de wereld aan ontbreekt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bouwmarktketen Hornbach en zijn Duitse bureau Heimat hebben zich voor de herfstcampagne door de actualiteit laten inspireren met een reclamefilm waarin &;gebrek aan wederzijds begrip, communicatie en samenwerking&; leidt tot een complete puinhoop. In de film figureren mensen uit zo ongeveer alle uithoeken van de planeet die zonder te communiceren ieder een eigen plan trekken. Dat levert een moderne toren van babel op, met voorspelbaar gevolg. ‘Zonder te surfen op weekmakende of vage emoties proberen de makers een beeld te schetsen dat aansluit op de actualiteit van de laatste maanden waarin beelden van vluchtelingen, oorlog en conflicten de media overheersten’, zo Werben und Verkaufen.

related partner content for mobile comes here

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De slogan ‘Es gibt immer was zu tun’ en het Hornbach-logo zijn voor de gelegenheid los van elkaar ingezet. ‘Voor ons was het belangrijk om geen oordeel te geven aar met een grap en op charmante wijze de algemene betekenis van de slogan onder de aandacht te brengen’, Legt Guido Heffels, creatief directeur van Heimat aan W&V uit. Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach, vertelt dat de commercial vanaf dit weekend ook in Nederland te zien zal zijn in een korte 30-secondenversie op tv en een lange voor bioscoop.

‘Deze op de actualiteit toegesneden campagne is niet ontstaan in de waan van de dag&;, aldus Van Slingerland. &;Wie onze commercials kent, weet dat dit type campagne juist vintage Hornbach is. Voor ons was het bij deze commercials belangrijk geen oordeel te vormen, maar de problemen van deze tijd met een kwinkslag en charme voor het voetlicht te brengen. Laten zien wat er gebeurt als mensen met verschillende achtergronden alleen hun eigen doel nastreven en niet communiceren, niet samenwerken. Ons gezamenlijk bouwproject ‘de wereld’ stort dan als een kaartenhuis in elkaar. In deze commercial schudt die gebeurtenis ‘het leger’ aan doe-het-zelvers wakker, waarop zij alsnog in harmonie de boel weer van de grond af opbouwen. Op basis van samenwerking die losstaat van etniciteit en sociale status. Op basis van broederschap en een gemeenschappelijk doel: een mooi, uniek project. Mooie gedachte, toch?’ 

Credits
Bureau: Heimat
Regie: Pep Bosch
Produktie: Trigger Happy
Muziek: Thomas Berlin

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in