Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken vreest slechte zomer

Bierbrouwer Heineken waarschuwt voor een lastige tweede helft van 2011. De verkopen in de zomermaanden zijn zeer zwak door het slechte weer.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Heineken waarschuwt dat de winst- en volumeresultaten daardoor onder druk komen te staan. De nettowinst over heel 2011 zal hierdoor in grote lijnen gelijk uitkomen met de winst behaald in 2010. Vorig jaar stond er een bedrag van 1,445 miljard euro in de boeken. De nettowinst kwam uit op 694 miljoen euro, terwijl marktkenners rekenden op een winst van 746 miljoen euro. De omzet steeg van 7,52 miljard euro in de eerste helft van 2010 naar 8,36 miljard euro, gestuwd door de overgenomen bieractiviteiten van het Mexicaanse Femsa.

related partner content for mobile comes here

Heineken voorziet dat de tweede helft van het jaar lastig wordt. De brouwer denkt dat dan de inkoopkosten voor onder meer grondstoffen hoger zullen liggen dan in de eerste 6 maanden van dit jaar. Verder is de consument nog erg terughoudend in met name Europa. In veel landen is de zomer slecht verlopen.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in