Overslaan en naar de inhoud gaan

TMG somber over winst

Telegraaf Media Groep (TMG) verwacht dat de winstmarge dit jaar door het afgenomen vertrouwen in de economie sterker daalt dan eerder werd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat maakte het mediabedrijf vrijdag bekend bij de presentatie van de resultaten van het afgelopen kwartaal. Het moederbedrijf van onder meer dagblad De Telegraaf, Hyves en Sky Radio voorspelde eerder slechts een lichte daling van de zogeheten ebita-marge, maar laat die aanname nu los. De marge daalde afgelopen kwartaal tot 11 procent, tegen 11,8 procent in het tweede kwartaal van 2010.

related partner content for mobile comes here

De omzet van daalde in het afgelopen kwartaal met 3,3 miljoen euro tot 147 miljoen euro. Het bedrijf zag de opbrengsten uit advertenties opnieuw afnemen. De daling was echter minder sterk dan in het eerste kwartaal.

TMG wil de voortdurende druk op advertentieomzet en de oplages tegen blijven gaan met kostenbesparingen. Daarvoor wordt de strategie aangescherpt. Op details werd niet ingegaan. TMG verwacht begin volgend jaar meer duidelijkheid te kunnen geven.

De lagere omzet werkte afgelopen kwartaal door in het bedrijfsresultaat van TMG. Dat daalde met 3 miljoen euro tot 5,6 miljoen euro. Dankzij gunstige resultaten van bedrijven waarin TMG een belang heeft, zoals het Duitse ProSiebenSat1, steeg de nettowinst wel met 1,5 miljoen euro tot ruim 12 miljoen euro.

TMG verwacht dat het aandeel in ProSiebenSat1, mede door de verkoop van de SBS-activiteiten in Nederland en België, de nettowinst over heel 2011 ook omhoog zal helpen. Daarnaast stuwen de lagere lasten voor de licenties van Sky Radio de winst dit jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in