Gewichtige maatregelen


Gezondheidsvoorlichting op de website, andere marketingstrategieën en productinnovaties die elkaar in hoog tempo opvolgen. Het zijn een paar voorbeelden van de drastische maatregelen die de belangrijkste Amerikaanse voedselproducenten hebben getroffen om de consument van zijn overgewicht af te helpen. Noodzakelijke maatregelen, want het aantal veel te dikke Amerikanen groeit onrustbarend snel. Maar niet alleen de makers, ook de verkopers van etenswaren worden ten dele verantwoordelijk gehouden voor de gezondheid van de natie. Zij hebben weliswaar het eetgedrag van hun klanten niet in de hand, maar ze kunnen - al dan niet in samenwerking met bedrijven en overheidsorganisaties - die klant wel voorlichting geven over de voedingswaarde en ingrediënten van bepaalde producten. En verder ervoor zorgen dat gezonde producten op een opvallende plek in de winkel staan (en dat de ongezonde niet op kinderooghoogte in de schappen liggen, zo voegen ongeruste ouders eraan toe).
Bron: Progressive Grocer
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid