Overslaan en naar de inhoud gaan

Georgette Schlick leidt Blue Circle

Willem Zijlstra wordt hoofd drama bij Fremantle Media Nederland en leidt FourOne.Media.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Fremantle Media kondigt aan dat het focus gaat aanbrengen op de productie van drama en entertainment in Nederland.

related partner content for mobile comes here

Die focus wordt aangebracht door de genres onder te brengen in twee specifieke key label brands. Georgette Schlick krijgt de leiding over het entertainment label, Blue Circle. Zij gaat nauw samenwerken met creatief directeur Raul ter Linden. Schlick was in het verleden ceo van facilitair bedrijf Dutchview, waarna ze in november de overstap maakte naar SBS. Begin 2013 namen Schlick en SBS alweer afscheid van elkaar. Het marktaandeel van SBS had de weg naar boven nog niet gevonden. Na SBS leidde Schlick tijdelijk de ruimtevaartonderneming van Michiel Mol, .

FourOne.Media is het drama label en wordt vanaf nu (weer) geleid door Willem Zijlstra. Hij is scriptschrijver van origine en startte zijn carrière bij John de Mol. In 2006 richtte hij FourOne.Media op dat series als Single en The Intern. FourOne.Media was succesvol met de SBS-serie Dokter Tinus. Voor Omroep Max maakte FourOne. Media zeer recent . FourOne.Media is inmiddels overgenomen door Fremantle Media.

In 2009 kreeg Zijlstra de leiding over Blue Circle. Dat productiebedrijf is verantwoordelijk voor programma’s als The X Factor, Holland’s Got Talent, RTL Boulevard, RTL Late Night, Boer Zoekt Vrouw en Heel Holland Bakt. Zijlstra rapporteert – net als Schlick - aan de CEO van Fremantle Media, Cecile Frot-Coutaz.


Willem Zijlstra

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in