
De crisis blijkt ook winnaars te kennen. Uit een analyse van het FoodService Instituut (FSIN) blijkt dat Lidl, McDonalds en ook restaurantketen Van der Valk de omzet in de afgelopen jaren stevig hebben zien stijgen. Soms tot zelfs 22 procent.
FSIN vergeleek het uitgavenpatroon van consumenten aan eten en drinken in 2008 met nu.
Vacatures
Marketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeSpecialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBOok Starbucks en vergelijkbare ketens en La Place, het restaurant van warenhuis V&D, konden de verkopen fors laten stijgen.
Wél getroffen door de crisis waren de cafés (-22 procent), speciaalzaken als de slager, bakker en groentenman (-13 procent), snackbars (-16 procent) en bedrijfskantines (-15 procent).
Bron: NOS
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee