Lidl en McDonald's crisisbestendig
Lidl en McDonalds zagen de omzet in de afgelopen vijf crisisjaren tot 22 procent stijgen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De crisis blijkt ook winnaars te kennen. Uit een analyse van het FoodService Instituut (FSIN) blijkt dat Lidl, McDonalds en ook restaurantketen Van der Valk de omzet in de afgelopen jaren stevig hebben zien stijgen. Soms tot zelfs 22 procent.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
FSIN vergeleek het uitgavenpatroon van consumenten aan eten en drinken in 2008 met nu.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOok Starbucks en vergelijkbare ketens en La Place, het restaurant van warenhuis V&D, konden de verkopen fors laten stijgen.
Wél getroffen door de crisis waren de cafés (-22 procent), speciaalzaken als de slager, bakker en groentenman (-13 procent), snackbars (-16 procent) en bedrijfskantines (-15 procent).
Bron: NOS
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid