Overslaan en naar de inhoud gaan

Viva lanceert iPad-app

De nieuwe iPad-app moet een ‘persoonlijk dashboard’ met Viva-content worden: ‘Een unieke mix van persoonlijke verhalen.’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na een succesvolle testfase is besloten om de applicatie zo snel mogelijk voor een groter publiek beschikbaar te maken. Viva roept gebruikers nu op om zoveel mogelijk feedback te geven. In de komende maanden wordt de app daarna verder geoptimaliseerd en uitgebreid met nieuwe functies en verschillende typen content. De eerste maanden is de app dan ook gratis.

Verdienen?
Sanoma besluit over een aantal maanden hoe het verdienmodel eruit gaat zien: een paywall, e-commerce, advertising of een combinatie van deze drie. Nu reeds heeft de uitgever een samenwerking opgestart met tien verschillende adverteerders om te experimenteren en te leren van verschillende vormen van advertising. Gekeken wordt naar de full page ad, maar ook naar meer zogeheten ‘native advertising’-vormen zoals branded content.

Patricia van den Broek, adjunct-hoofdredacteur Viva, zegt dat bij het werken aan de app is geprobeerd om alle vaste denkkaders gerelateerd aan het medium print en het medium online los te laten.

Viva liep - samen met Autoweek - voorop met het publiceren op de iPad, al in 2010 het een eerste applicatie voor de tablet. Maar het brengen van een verrijkte iPad-uitgave bleek financieel niet te bolwerken. In 2012 ging Viva terug naar een &;platte PDF-versie&;.

De iPad app is gratis te downloaden in de iTunes store. In januari 2014 volgt ook de Android-versie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in