Loden Leeuw voor Bonprix
Maandagavond heeft Tros Radar in de live-uitzending de Loden Leeuwen uitgereikt. De award is een jaarlijkse ‘beloning’ voor de meest irritante reclames. Het Nederlands publiek stemde dit jaar 75 duizend keer.
Bonprix tegen Vanish
Tot meest irritante commercial van 2013 werd uitgeroepen de commercial van internetwinkel Bonprix (met 25 procent van de stemmen.) Daarin slaan twee dames met hetzelfde outfitje een lunchroom kort en klein, waarna ze samen gebroederlijk op de foto gaan. Kijkers vallen over het feit dat hier zinloos een lunchroom vernield wordt. Dit zou aanzetten tot vandalistisch gedrag. De slecht nagesynchroniseerde commercial over ‘Niccolo en Matteo’ van vlekkenmiddel Vanish Oxi Action moest met 23 procent van de stemmen genoegen nemen met een tweede plaats.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuBon Prix Commercial
VANISH Oxi Action Vlekkenverwijderaar NL
Irritante BN’er
De Loden Leeuw voor de meest irritante BN’er in een reclame gaat dit jaar naar Maarten van der Weijden voor zijn filmpje van zorgverzekeraar Menzis. Daarmee wint hij maar nipt van Sylvie Meis, die op 23 procent van de stemmen kon rekenen voor haar verschijnen in commercial van lingerieketen Hunkemöller. De commercial van Van der Weijden wordt vooral irritant gevonden vanwege zijn slechte presentatie, het gezwollen stemgeluid en zijn harkerige manier van bewegen.
Menzis commercial 2013: SamenGezond
Sylvie van der Vaart in Hunkemöller reclame
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid